T 0226 - 352565  |  ma t/m vr  8:30-12:00 13:30-16:00

Huisregels

Presentie melding patiënt

Wij verzoeken u vriendelijk zich altijd bij binnenkomst te melden voor uw afspraak.
Bij voorkeur kunt u dit doen door de streepjescode op uw afspraakkaartje onder de scanner in de wachtkamer te houden. Uw afspraak wordt dan automatisch bevestigd bij uw tandarts. Ook kunt u zich melden middels tiptoetsen op het scherm in de wachtkamer. Indien u nog geen barcode op uw kaartje heeft staan, dan graag even aanmelden bij de receptie, of via de touchscreen computer bij de receptie.

Uw afspraak

Behandeling is uitsluitend op afspraak. Indien u uw afspraak niet na kunt komen, dient u deze tijdig, doch minimaal 48 uur van tevoren af te zeggen, anders kunnen wij de gereserveerde tijd in rekening brengen.
Wij verzoeken u vriendelijk uw verzekeringspasje met iedere afspraak mee te nemen.
(Volgens de voorwaarden van de KNMT)

Nieuwe afspraak

Afspraken worden in principe bij de balie of telefonisch met u gemaakt.
Periodieke controles
Onze praktijk is van mening dat het voor een goede tandheelkundige zorg noodzakelijk is dat u 2x per jaar een controle laat uitvoeren en uw gebit uitgebreid wordt gereinigd. Het niet hieraan committeren kan ertoe leiden dat problemen onopgemerkt blijven en tot pijn op ongewenste momenten leidt. Onze praktijk wenst zich strikt aan deze periodieke controles en behandelmomenten te houden.

Uw bereikbaarheid

Wij vragen u uw mobiele telefoonnummer en emailadres bij ons bekend te maken. Wij streven ernaar de avond vóór uw afspraak een herinnerings-sms/email te verzenden. De afspraak kan daarna echter niet meer worden geannuleerd.
Veranderingen in uw persoonlijke gegevens graag altijd aan ons doorgeven

Pijnklachten

Indien u een pijnklacht heeft, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van de receptie. U wordt waar mogelijk dezelfde dag nog ingepland voor een consult. Dan kan beoordeeld worden of er een vervolgafspraak moet worden gemaakt, of dat de klacht direct kan worden verholpen. Buiten praktijkuren kunt u contact met de tandartscentrale opnemen. Voor informatie, kijk onder Patienten/Spoed.

Medische gegevens

Wij verzoeken u ons steeds te informeren omtrent uw medische situatie, zoals zwangerschap, medicijngebruik, hart- en vaatziektes, infecties etc., dit is zowel in uw belang als het onze.

Burgerservicenummer en legitimatie

We zijn verplicht om het burgerservicenummer (BSN) op te nemen in onze administratie. Omdat we de betrouwbaarheid daarvan moeten kunnen toetsen, zijn we genoodzaakt u te vragen om bij de eerste afspraak een identiteitsdocument aan de receptioniste te tonen.

Privacyregeling en geheimhouding

Patiënteninformatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Wanneer een dossier overgedragen moet worden, bijvoorbeeld in verband met verhuizing, dan wordt er een machtigingsformulier voor het overdragen van een dossier ingevuld en ondertekend.

Behandelnota

Voor de aanvullende tandarts- en orthodontie verzekeringen geldt dat wij de behandelnota naar de patiënt sturen. De nota kunt u naar uw verzekeringsmaatschappij voor declaratie.
Tandartskosten die vanuit de basisverzekering worden vergoedt, zoals o.a. reguliere tandheelkunde voor kinderen tot 18 jaar en protheses, worden rechtstreeks bij de verzekeringsmaatschappij gedeclareerd.

Betalingsvoorwaarden

U heeft 4 weken de tijd om een behandelnota te betalen. Hierna wordt nog 1 betalingsherinnering gestuurd. Indien de nota niet binnen deze termijn is voldaan, dan wordt de nota uit handen gegeven aan een incassobureau met bijkomende kosten voor uw rekening. De uitgebreide betalingsvoorwaarden kunt u lezen onder hoofdstuk “betalingsvoorwaarden”.

Contactinformatie

Tandheelkundig Centrum Opmeer

Lindengracht 33
1716 DD Opmeer
T. 0226 - 352565
E. info@tandheelkundigcentrum.nl
WhatsApp. 06- 137 994 00

Over TCO

Tandheelkundig Centrum Opmeer is van oorsprong en nog steeds een plaats waar je terecht kunt voor goede tandheelkundige basiszorg, maar de tandheelkunde anno nu heeft veel meer te bieden dan vaak wordt gedacht.